شهبانو فرح پهلوی: همه تلاش جمهوری اسلامی برای نادیده گرفتن دستاوردهای دوران پهلوی بیهوده بود

شهبانو فرح پهلوی که سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا نتوانست برای حضور بر سر مراز پادشاه فقید در سالروز درگذشت او به مصر سفر کند، امسال راهی قاهره خواهد شد

شهبانو فرح پهلوی روز جمعه در بیانیه‌ای به مناسبت چهل و یکمین سالروز درگذشت محمدرضا شاه پهلوی، با اشاره به اعتراضات مردمی اخیر در ایران و سر دادن شعارهایی در ستایش از خدمات دو پادشاه فقید سلسله پهلوی، نوشت همه تلاش نظام جمهوی اسلامی در این سال‌ها برای نادیده گرفتن دستاوردها و پیشرفت‌ها ایران در دوره پهلوی بیهوده بوده است.

وی خطاب به پادشاه فقید ایران نوشت: نیستید که ببینید چگونه ایرانی که نامش تا آخرین لحظه‌های زندگی بر زبانتان جاری بود، پس از تحمل چهل و دو سال کشتار، زندان، شکنجه، جنگ، بی‌عدالتی، بیکاری، فساد، فقر، بیماری، بی‌آبی، اوضاع فجیع محیط زیست و ظلم و ستم بر زنان و جوانان، و پس از تحمل چهل و دو سال دروغ و فریب، امروز به پا خاسته است و بسیاری فریاد می‌زنند «شاهنشاه روحت شاد».

شهبانو فرح پهلوی افزود: بسیاری از کسانی که اهمیت و ارزش برنامه‌هایی را که شما برای پیشرفت و تعالی ایران تدارک دیده بودید نادیده گرفتند، امروز از کرده‌ها و خطاهای گذشته پشیمانند. امروز زنان و مردان ایران، به پشتوانه نام و همت بلند شما، برای رهایی ایران، در راه تحقق آنچه آرزوی شما برای ایرانی آزاد و سربلند بود، به جان می‌کوشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی اضافه کرد: همه تلاش بانیان سیه روزی ملت ایران در این چهل و دو سال گذشته برای تحریف تاریخ ایران، و نادیده گرفتن دستاوردهای شگرف و پیشرفت‌های چشمگیر ایران در دوران پادشاهان پهلوی بیهوده بود و امروز، علیرغم تبلیغات سنگین و زهرآگین، قدر و ارزش این دستاوردهای عظیم بیش از همیشه بر همه ایرانیان، به ویژه آنهایی که پس از سال ۱۳۵۷ به دنیا آمده‌اند، آشکار است.

محمدرضا شاه پهلوی در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۵۹ در مصر درگذشت و پیکر او در مسجد رفاهی قاهره به خاک سپرده شد.

شهبانو فرح پهلوی که سال گذشته به دلیل همه‌گیری کرونا نتوانست برای حضور بر سر مراز پادشاه فقید در سالروز درگذشت او به مصر سفر کند، امسال راهی قاهره خواهد شد.